MUĞLA FETHİYE İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

"İstiklal Marşımı Öğreniyorum" Çevrim İçi Yarışması

OYUNUN KURALLARI

1.      Yarışma web tabanlı bir uygulama üzerinden yapılacaktır.

2.      Cram Web 2.0 aracı eşleştirme kartları kullanılarak skor elde edilen bir oyundur.

3. Her öğrencinin, http://www.cram.com  adresinden sağ üst köşede bulunan 'sign in' butonuna tıkladıktan sonra 'sign up' butonunu seçerek isim, soyadı ve okul adından oluşan (örnek: ahmetcemulusoy2valirecaigureliilkokulu ) bir username (kullanıcı adı) yazarak (Türkçe karakter kullanılmaması gerekmektedir "ö,ü,ı,ş,ç,ğ" ) bir şifre belirlemesi (en az 6 haneli olmak zorundadır) ve ardından geçerli bir e-posta adresi yazarak üyeliğini tamamlaması gerekiyor. Oyunun anlatıldığı video içeriğinde örnek hesap oluşturma bilgisi verilmektedir. Video linkleri sayfanın en altındadır.

4.      Önemli Uyarı: Üyelik sırasında oluşturtulan kullanıcı adı, şifre ve e-posta adresinin bir kenara not alınması gerekmektedir. Öğrencinin daha sonraki girişlerini farklı telefon, tablet veya bilgisayardan yapması durumunda bu bilgiler istenecektir.

5.      Her öğrenci, yarışmaya okul müdürlükleri tarafından kendilerine gönderilecek linkten giriş yaparak verilen gün ve saatler arasında istediği kadar yarışabilecektir. İlk girişinde skoru kaydetmesi yeterli olacaktır. Cram hesabından çıkış yapması halinde tekrar skorunu kaydetmelidir.

6.      Oyunun linkine tıklayan öğrencilerimiz PLAY GAME seçeneğine tıklayarak oyuna giriş yapacaklar. 

7.      Giriş yaptıkları an itibariyle KRONOMETRE çalışmaya başlayacaktır.

8.      Oyunda İstiklal Marşımızın mısraları soldan sağa eşleştirilerek tamamlanmaya çalışılacaktır.

9.      Doğru cevap eşleştirilirse kartlar yok olacaktır.

10.  Yanlış cevap eşleştirilirse kart siyah renge dönecek ve kilit işaretiyle kilitlenecektir, daha sonra açılacaktır.

11.  Doğru bildiğimizde kaybolan kartların üstündeki kartlar, kaybolanların yerine aşağıya doğru inecektir. Bu hareket sonucunda 3 ADET AYNI RENK KART YAN YANA GELİRSE ekstra puan getirecektir. Bu da hem mısraları bilmek hem de taktik yapmak gerektiği anlamına gelmektedir.

12.  3 veya daha fazla rengin yan yana gelmesiyle ekstra puan getiren durum söz konusu olduğunda bu kartlar da yok olacaktır. Ama tamamen kaybolmayacaktır. Ekstra puan getiren kartlar sonra yine yukarıdan farklı renklerle gelecektir.

13.  Oyun "Jewels" (aynı 3 rengin bir araya gelmesi ile alınan ekstra puan), "Time Bonus" (zaman puanı) , Accuracy Bonus ( doğru eşleştirme puanı) puanlarının toplanması ile çıkan puan ile derecelendirilecektir.

 

14.  Oyunun sonunda SAVE YOUR SCORE yazısına tıklayarak puanını kaydetmek gerekmektedir. Aksi takdirde yarışmada sıralamaya girilmeyecektir. Puanınızı kaydettikten sonra sıralamadaki yeriniz görülebilecektir. HIGH SCORES bölümünde sıralamaya kaydedilen skorlar ile her defasında ilk 10 listelenmektedir. Eğer puanınız ilk 10 kişiden daha düşükse sıralamada adınız görüntülenmeyecektir.

15.  Aynı linkle birden fazla giriş yapıp, birden fazla kez oyun oynanabilmektedir. İsterseniz skorunuzu kaydettikten sonra oyundan çıkmadan "Try Again" (tekrar deneyin)'i seçerek tekrar oynayabilirsiniz.  Her seferinde kartların renkleri ve yerleri değişmektedir.

16.  Çoklu girişlerde hangi puanınız en yüksekse o puanınız sisteme kayıt olmaktadır. Yani ilk girişinizde yüksek puan aldınız, ikinci girişinizde ilkinden daha düşük puan aldıysanız ikinci puanınız sisteme kaydolmamaktadır, puanınız düşmez. Daha önce oynadığınız skorların üstüne çıkarsanız skor otomatik olarak güncellenmektir.

17.  Puanınızı bir kez kaydettikten sonra yaptığınız girişlerde eğer Cram hesabınızdan çıkış yapmadıysanız sisteme tekrar kayıt olmanıza gerek kalmamaktadır

18.  Yarışma bir gün boyunca devam edecek olup, yarışma sonunda en son alınacak listede ilk 10'a giren öğrencilerimiz ödüllendirilecektir.

19.  İlk 10' un (onun ) görüntülendiği bu yarışmada,

 

1.(Birinci) olan öğrencimiz 250 TL değerinde kırtasiye çeki,

2. (İkinci) olan öğrencimiz 150 TL değerinde kırtasiye çeki,

3. (Üçüncü) olan öğrencimiz 100 TL değerinde kırtasiye çeki,

4. (Dördüncü) olan öğrencimiz 50 TL değerinde kırtasiye çeki,

5. (Beşinci) olan öğrencimiz 50 TL değerinde kırtasiye çeki,

6. (Altıncı ) olan öğrencimiz 50 TL değerinde kırtasiye çeki,

7. (Yedinci) olan öğrencimiz 50 TL değerinde kırtasiye çeki,

8. (Sekizinci) olan öğrencimiz 50 TL değerinde kırtasiye çeki,

9. (Dokuzuncu) olan öğrencimiz 50 TL değerinde kırtasiye çeki,

10. (Onuncu) olan öğrencimiz 50 TL değerinde kırtasiye çeki ile ödüllendirilecektir.

 

ÖNEMLİ! Oyun bilgisayar ve IOS işletim sistemi olan tablet ve telefonlardan rahatlıkla oynanmaktadır. Android işletim sistemi olan cihazlarda reklam çıkmaktadır.

ÖNEMLİ! Oyun gününden önce İstiklal Marşı'nın 10 kıtasını bilmek, öğrencimizin başarılı olması için en önemli ölçüttür.

Bu ve benzeri etkinlikleri tüm öğretmenlerimiz WEB 2.0 araçlarını kullanarak hazırlayabilirler. Öğretmenlerimizin de teknolojinin faydalı kullanımını öğrencilerimize gösterebilecekleri ve ders içeriklerini zenginleştirebilecekleri WEB 2.0 aracı CRAM tanıtım videosu müdürlüğümüzün Youtube kanalına yüklenmiştir. 

 YARIŞMA ŞARTNAMESİ İÇİN TIKLAYINIZ

Öğretmenleri için web 2.0 Aracı CRAM tanıtım video

Öğrenciler için İstiklal Marşımı Öğreniyorum CRAM Eşleştirme Oyunu Tanıtım Videosu

Cumhuriyet Mahallesi Atatürk Caddesi Hükümet Konağı No19 Kat1 48300 Fethiye / MUĞLA - (252) 614 10 37 (252) 614 35 44 (252) 612 60 07

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.